Blog
Het draait om De Mens
Die dag draaide mijn hoofd overuren. De opmerking liet mij niet los. Zaken doen draait toch ook om menselijk contact. Waarom willen we dat dan zo verzakelijken en anders zien?
Choices, choices…….
Enkele maanden geleden koos ik er bewust voor om mijn bedrijfsnaam te veranderen. Maar verder kwam het niet.
Ik had mijn opdrachtgevers een mailing gestuurd dat er wat zou gaan veranderen. Maar verder kwam het niet.
Schrijven is een vak
Het vak schrijven is door de jaren heen veranderd. Werd het vroeger als ‘hobby’ gezien. Tegenwoordig tel je niet meer mee als je als ondernemer geen eigen boek hebt geschreven. Zullen Oprah Winfrey met haar boekenclub en Carry Bradshaw (schrijfster in de succesvolle serie Sex in the city) daaraan een bijdrage hebben geleverd?
‘Uit fascinatie iets willen en het dan gewoon doen!’
Hij is geboren en getogen in Suriname. Door daar te zijn opgegroeid heeft Steffen Dosoe (44) geleerd om van weinig, veel te maken. Die drive zie je terug in alles wat hij doet. Nu, als artiest en ras-ondernemer. Met zijn levenslessen en creatieve skills inspireert hij...
Hoe uniek durf jij te zijn?
Als ik jou vraag ‘Wat doe je?’ en ‘Waarom doe je wat je doet?’. Welk antwoord geef je dan? Jouw commerciele bedrijfsverhaal? Een aangepast verhaal waarmee je voldoet aan verwachtingen van anderen? Of jouw eigen, oprechte verhaal?
‘Even’ redigeren?! Wat is het eigenlijk?
Wat is redigeren? Hoe redigeer je een tekst?
Wie zijn wij en wat doen wij?
De start van een nieuw jaar vraagt om reflectie: Waarom doe je wat je doet?
Esther Communiceert is in 2018 gestart vanuit het idealisme om bedrijven en de mensen erachter te laten stralen om beter zichtbaar te zijn en meer resultaten te bereiken.
Hier staan wij nog steeds voor, we vinden het leuk om dit samen met de ondernemers en hun bedrijven in gang te zetten. Maar we doen meer…..
‘Zwart op wit’
Toen ik afgelopen zomer in Sevilla voor deze muur liep, zei mijn oudste: “Dit is de perfecte fotospot voor jou. Want je houdt niet alleen van zwart en wit, maar zet ook voor je werk alles ‘zwart op wit’.”
Wat heeft Superman met communicatie te maken?
Superhelden hebben een enorm goede branding, wat begint met een ijzersterk en empathisch verhaal. Een verhaal vol beleving en emotie dat iedereen aanspreekt en door de jaren heen bijblijft. Ieder bedrijf zou zo’n verhaal moeten hebben, want dat is de basis waarop je...
Trends in communicatie: ‘Verander de wereld, begin bij de communicatie’
Aan het begin van een nieuw jaar lezen we altijd graag trends. Daarom delen wij deze visie én 5 uitdagingen voor 2024 van Betteke Ruler, emeritus hoogleraar communicatiewetenschappen Universiteit Amsterdam. Een betoog dat, naar onze mening, raakt en precies benoemt wat nodig is.
Kennismaken? Bel mij op 06-21230643 of mail esther@esthercommuniceert.nl