‘Oh, als jij de mens zo belangrijk vindt in jouw werk, dan denk ik niet dat jij past bij onze zakelijke b2b aanpak.’ Deze reactie kreeg ik laatst toen ik uitlegde dat de rode draad in mijn werk ‘De Mens’ is. Ik was verbaasd.
Die dag draaide mijn hoofd overuren. De opmerking liet mij niet los. Zaken doen draait toch ook om menselijk contact. Waarom willen we dat dan zo verzakelijken en anders zien?
Ik kijk er zo naar. Als mens kiezen we om te doen wat we willen en kunnen. We ondernemen of werken in loondienst mee. Met onze persoonlijke drive en talenten bouwen we merken. Als mens achter het merk zoeken we contact met andere mensen: relaties om fijn mee samen te werken en kopers die in jouw aanpak, product of diensten geloven.
Die verbinding ontstaat toch echt door de mens, de persoonlijke touch en het vertrouwen dat we zelf en met ons merk uitstralen. En dat maakt zaken doen in de b2b business ook zo prettig. Van mens tot mens.
Ik houd ervan om de mens achter het merk te laten stralen, want door het delen van wat iemand doet en waarom ie dat doet, ontstaat er verbinding met de andere mens. En door fijne samenwerkingen en blije klanten ontstaat er ook een meer happy sfeer, waar we allemaal baat bij hebben. En mooie resultaten behalen. Daar genieten ik én mijn klanten van. Het is mijn overall missie om zo samen, als mensen, meer happiness in onze samenleving te brengen.
Uiteraard heb je, en ook ik niet met iedereen een klik, soms irriteer je je mateloos aan een persoon. Of reageert een klant anders dan je zou willen. Maar van die personen kun je vaak wel veel leren, waardoor het contact je toch weer nieuwe energie geeft. En je ook in business een stap verder kunt zetten.
Ben je benieuwd hoe ik jouw business die persoonlijke touch kan geven voor meer verbinding? Neem contact met mij op. De koffie staat klaar!