Enkele maanden geleden koos ik er bewust voor om mijn bedrijfsnaam te veranderen. Maar verder kwam het niet.
Ik had mijn opdrachtgevers een mailing gestuurd dat er wat zou gaan veranderen. Maar verder kwam het niet.
Waarom ik een andere bedrijfsnaam wilde? Omdat ik een merknaam waar mijn naam niet prominent in voorkomt beter vond passen. Omdat dit meer recht zou doen aan het team van medewerkers en specialisten met wie ik samen werk. En om meer helderheid te scheppen in de verschillende diensten die ik lever en concepten die ik ontwikkel.
Ik wijzigde de naam op enkele plekken. Maar verder kwam het niet.
Het voelde gewoon niet goed. Ik kreeg mijn propositie ineens niet meer over de buhne. Dit leverde meer vragen dan duidelijkheid op. En die duidelijkheid moest ik scheppen, maar dat lukte niet zoals ik dat had bedacht.
Dus heb ik in december besloten weer terug te gaan naar ´af´. Mijn bedrijfsnaam blijft Esther Communiceert. ‘Concreet en duidelijk’, zoals ik van een opdrachtgever als feedback kreeg. ‘We weten dat je met een team werkt, dat vertel je, en ze werken volgens jouw DNA, helemaal goed.`Huppa, mijn belemmering was meteen van tafel.
Website weer in de lucht. De webbouwer had gelukkig een backup. ´Natuurlijk, Esther, je bent niet de eerste die weer naar de oude naam teruggaat..´
Zo, de ´word´ is out. Dat lucht op. En de creativiteit stroomt weer.
Onze dienstverlening blijft bestaan uit communicatie/strategie, advies, en uitvoering, tekst en de ontwikkeling van eigen concepten zoals Waarom doe je wat je doet? en de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar.
Meerdere diensten en initiatieven waar vooral de mens centraal staat. Want die laten we graag stralen!
Ik ben blij dat we iedere dag opnieuw een keuze kunnen maken. En met mijn eigen issue ben ik onbedoeld een voorbeeld geworden van de verhalen die we delen op het platform Waarom doe je wat je doet? Een platform waarmee we je inspireren bij het maken van keuzes die bij jou passen en waar jij happy van wordt.