Als ik jou vraag ‘Wat doe je?’ en ‘Waarom doe je wat je doet?’. Welk antwoord geef je dan? Jouw commerciele bedrijfsverhaal? Een aangepast verhaal waarmee je voldoet aan verwachtingen van anderen? Of jouw eigen, oprechte verhaal?
Ik spreek veel ondernemers en merk dat niet iedereen meer weet wat hem of haar echt onderscheidt en uniek maakt. Ze zijn vaak al jaren bezig en kijken naar de concurrent en vragen zich af waarom ze het niet net zo goed doen.
Of weten het wel maar durven dit niet te uiten, uit ‘angst’ van wat een ander ervan vindt en of dat hun verhaal wel aanslaat.
En daar zit nou net de crux.
Ieders uniekheid zit ‘m in het eigen verhaal. Jouw echte verhaal. Iedereen heeft een verhaal, passie, drijfveren, ervaringen, kennis en dat maakt jou en jouw business uniek. Niemand uitgezonderd.
Alleen moet je het wel durven delen………
De een begon in een garage, de ander zat urenlang op zolder te friemelen totdat een product perfect was. Weer een ander ging viral en mee in the flow van het moment om uiteindelijk een eigen weg te kiezen.
Die verhalen vol passie en eigenheid spreken aan. Verhalen vol geur en kleur, vaak ook met een lach en een traan.
Mensen werken met mensen en willen jou leren kennen.
Voor mij zijn die verhalen de basis voor mijn werk. De kapstok voor de communicatiestrategie en alle uitingen die wij voor MKB-bedrijven maken. En dat werkt. De een weet de eigen uniekheid meteen te vertellen. Bij een ander graaf ik subtiel wat dieper om die naar boven te halen. Maar als ik ogen zie glimmen, dan weet ik dat het klopt.
Zo kan ik jou en je bedrijf laten stralen.
Dus wat maakt jou uniek?
Denk je nu, mijn verhaal kan ik nog wel aanscherpen of ik heb zo’n oprechte basis nodig. Dan help ik je graag. Want daar word ik heel blij van.